حمله قایق دزدان دریایی به کشتی ایرانی/برخورد شدید ناوهای نداجا

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هفت فروند قایق دزدان دریایی به یک کشتی ایرانی حمله کردند که با برخورد شدید ناوگروه چهلم مواجه شدند.

به گزارش افکارنیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ناکام ماندن حمله دزدان دریایی به یک کشتی ایرانی، اظهار داشت: روز شنبه هفت فروند قایق دزدان دریایی به یک کشتی ایرانی حمله کردند که با برخورد شدید ناوگروه چهلم (متشکل از ناو پشتیبانی تنب و ناوشکن البرز) مواجه شدند.

وی ادامه داد: حدود دو هفته گذشته نیز یکی از نفت‌کش‌های ایرانی از مسیر دریای سرخ عبور می‌کرد که با هشدار ایست به موتور یکی از ناوشکن‌های ائتلاف جهت بازرسی مواجه شد و مرتب این هشدار  توسط آنها تکرار می‌شد. یکی از ناوگروه‌ها (ناوشکن نقدی)‌ نزدیک به هزار کیلومتر با این نفت‌کش فاصله داشت که اعلام کردیم سریعاً خود را به نفت‌کش نزدیک کند و زمانی که توسط ناوشکن نقدی به ناوشکن ائتلاف هشدار داده شد که "این نفت‌کش تحت اسکورت ارتش جمهوری اسلامی ایران است و هرگونه اقدام خصمانه جواب مناسب داده خواهد شد"، ناوشکن ائتلاف مجبور به ترک منطقه شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی با ارتش‌های منطقه و فرامنطقه‌ای تفاوت‌های زیادی دارد. ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی کاملاً عملیاتی است که انگیزه دینی در آن وجود دارد و همین موضوع باعث شده دشمنان جرئت حمله به ایران را نداشته باشند.

ناوگروه چهلم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی تنب و ناوشکن البرز جهت انجام مأموریت به خلیج عدن و تنگه باب المندب اعزام شده است.

لازم به ذکر است که این ناوگروه با هدف انجام مأموریت اطلاعاتی و عملیاتی و ایجاد امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مقابله با تعرض دزدان دریایی در این مسیر به منطقه اعزام شده است.

هشدار عربستان به ایران/راهپیمایی در مراسم حج ممنوع!

وزیر حج عربستان به هیئت ایرانی اعلام کرد برگزاری تجمعات در مراسم حج و بالابردن صدا در زمان دعا ممنوع است.

به گزارش افکارنیوز،  در پی حضور هیئت ایرانی در عربستان برای انجام مذاکرات در خصوص سرنوشت حج سال جاری، "بندر حجار،" وزیر حج سعودی به هیئت ایرانی اعلام کرد برگزاری راهپیمایی یا تجمعات در مکان های عمومی در زمان حج و یا بالابردن صدا هنگام دعا به منظور جلوگیری از اذیت حجاج دیگر ممنوع است.

 

"حاتم قاضی،" سخنگوی رسمی وزارت حج عربستان در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: بندر حجار، وزیر حج سعودی روز پنج شنبه با هیئت ایرانی به ریاست سعید اوحدی (رئیس سازمان حج و زیارت) در جده به منظور بررسی ترتیبات حج سال جاری دیدار کرد.

 

در این دیدار وزیر حج سعودی از هیئت ایرانی خواست در صورت وجود مجلات و یا کتابهایی متعلق به بعثه رهبری در خصوص ادای مناسک حج، ایران باید موافقت وزارت فرهنگ و رسانه عربستان را جلب کند.

 

وزیر حج عربستان همچنین در دیدار با هیئت ایرانی بر مسأله آگاه کردن حجاج پیش از ورود به سرزمین وحی و پایبندی آنها به برنامه حرکت در گروه ها و دسته بندی های مشخص به منظورحفظ سلامت زائران تأکید کرد. وی در ادامه تصریح کرد: عربستان از تمامی حجاج و زائرانی که از تمامی کشورهای جهان می آیند، از جمله ایران استقبال می کند.

 

این نخستین دیدار رسمی مسئولان دو کشور از زمان قطع رابطه ریاض و تهران است.

خواص بابونه گیاه معجزه گر

بابونه


 گیاهی ضد درد ـ ضد التهاب ، ضد اسپاسم عضلات
این گیاه از خانواده کاسنی بوده و طبیعتی گرم و خشک دارد .
مهمترین مواد موثره : بیزابولول ـ کامازولن ـ آپی جنین ـ لوتئولین.


مهمترین خواص درمانی بابونه :


1 ـ خواص گوارشی : رفع سوء هاضمه ـ ضد اسپاسم گوارشی ـ تقویت معده ـ تقویت اشتها ـ ضد نفخ و بادشکن ـ رفع اسهال عصبی ، جلوگیری از زخم معده ـ کمک درمان مسمومیت های غذایی ـ کمک درمان زخم معده ـ درمان ورم کبد و طحال
2 ـ خواص مغزی بابونه : تقویت حافظه ـ تقویت اعصاب و مغز ـ آرام بخش ـ ضد میگرن ـ خواب آور ـ ضد اضطراب ـ ضد بیقراری ـ درمان سرگیجه ـ کمک درمان تشنج های عصبی و صرع
3 ـ خواص قلبی و عروقی : گشاد کننده عروق ـ کاهنده فشار خون ـ رقیق کننده خون ــ درمان کم خونی
4 ـ خواص پوستی : ضد التهاب پوستی که همانند کورتون ها عمل می کند ولی عوارض آن ها را ندارد ـ رفع و درمان اگزما ـ کمک درمان جوش غرور و آکنه ـ ضد ورم و قرمزی پوست ـ برطرف کننده زخم های جلدی ـ ترمیم سوختگی ـ تقویت کننده پوست ـ تنگ کننده منافذ پوست ـ ضد عفونی کننده پوست ـ کنترل عفونت های پوستی

خواص عمومی :آکاایران : افزاینده قدرت سیستم ایمنی بدن ـ ضد سرفه ـ خلط آور ـ درمان گلو درد ـ درمان سرماخوردگی ـ ضد التهاب ریه و حنجره ـ ضد التهاب مفاصل ـ ضددرد ـ شل کننده عضلانی ـ درمان دردهای نقرسی ـ کنترل علائم بیماری های روماتیسمی ـ رفع ورم کلیه و مثانه ـ درمان سخت ادراری ـ قاعده آور ـ تقویت رحم ـ کنترل و درمان اختلالات دوران یائسگی ـ کنترل علائم کولیت روده ای ـ رفع خستگی
عصاره بابونه ضد حساسیت ، التیام دهنده زخم ، باکتریواستاتیک ، باکتریسید(میکروب کش) ، ضد قارچ می باشد. همچنین بیزابولول خود به عنوان یک ماده افزایش دهنده جذب پوستی در فرمولاسیون کرم ها (اشکال ترانس درمال) به کار گرفته می شود. برخی از مواد جدا شده از عصاره تام بابونه اثر مهاری روی آنزیم هایی که در سنتز میانجی های التهابی مسیر آراشیدونیک اسید نقش دارند را دارا می باشند.
عصاره ی بابونه و فرآورده های دارویی های حاوی این گیاه موجب افزایش سرعت ترمیم زخم و کاهش ترشحات و در نتیجه خشکی زخم می گردند . همچنین در درمان زخم بستر ـ سوختگی ناشی از آفتاب و ادرار سوختگی نوزدان کاربرد دارد.
بابونه به عنوان دارویی رسمی در فارماکوپه های آلمان ، انگلستان ، فرانسه و سوئیس وارد شده و اثرات بالینی آن ثابت شده است.


مقدار مصرف :
یک قاشق مرباخوری (حدود 5 گرم) در یک فنجان آب جوش دم کرده (پس از 3 دقیقه) 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید.
کرم موضعی : 2 تا 3 بار در روز ، هر بار کمی کرم ، روی موضع مالیده شود.

با خواص زردچوبه آشنا شوید

وشیدنی آب زردچوبه گرم خواص بی شماری دارد که دوای درد بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات است و روند پیری را نیز متوقف می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ زردچوبه رنگ زرد پررنگی دارد و با هر چه که در تماس باشد آن را در کسری از ثانیه زرد می‌کند اما چاشنی بسیار خوبی برای انواع موادغذایی و غذاها محسوب می‌شود. شاید ندانید که زردچوبه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی بسیار عالی، خواص ضد پیری و ضد تورم است.
ماده اصلی موجود در زردچوبه کورکومین است که به علت داشتن خواص ضد سرطانی‌اش بسیار محبوب است. اگر زردچوبه در آب گرم ترکیب شود و نوشیده شود خواص آن چندین برابر می‌شود و در این صورت خواص جالب و شوکه‌کننده زیر را می‌تواند به بدن شما برساند:
با تورم و التهاب‌ اندام و دستگاه‌های خارجی و داخلی بدن جلوگیری می‌کند.
از سلول‌های مغزی محافظت و مراقبت می‌کند.
دارای خواص ضد سرطانی است و از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.
گوارش را تقویت می‌کند و عملکرد دستگاه گوارش را ارتقاء می‌بخشد.
از قلب مراقبت می‌کند و از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند.
نشانه‌ها و علائم آرتروز و التهاب‌های مفصلی را تسکین می‌دهد.
طول عمر را افزایش می‌دهد و روند پیری را آهسته می‌کند.
دیابت نوع دوم را مهار می‌کند.
عملکرد کبد شما را بهبود می‌بخشد.
از چرب شدن کبد پیشگیری می‌کند.

مسعود بارزانی: نفوذ ایران غیر قابل انکار است

رئیس اقلیم کردستان عراق ادعا کرد ایران در عراق از نفوذ زیادی برخوردار است و نمی توان آن را انکار کرد.

به گزارش افکارنیوز، "مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان عراق در گفتگو با شبکه "الجزیره" درباره روابط این اقلیم با عراق اظهار داشت: "کردها دو تجربه تلخ از همزیستی با عراقی ها دارند. این تجربه ها موفق نبودند و به شکست انجامیدند. ما باید در همزیستی با عراق تجدید نظر کنیم."

 

وی افزود: "الان زمان آن رسیده است با بغداد درباره آینده روابط کُرد و عرب وارد مذاکرات جدی شویم."

 

بارزانی در ادامه به مجری برنامه "دیدار امروز" گفت:" مذاکرات باید از همین امروز آغاز شود. فردا دیر است. اگر بغداد به این موضوع بی توجه باشد و آمادگی مدارا و تفاهم را نداشته باشد ما با برگزاری همه پرسی سرنوشت مان را مشخص می کنیم."

 

رئیس اقلیم کردستان همچنین با اشاره به  دو تجربه تلخ  کردها از مشارکت و همزیستی با عراق، اظهار داشت: "کردها برای شراکتشان با عراق بهای سنگینی را پرداختند. در جریان جنگ جهانی اول در کنار عراق ایستادیم. در مقابل روستاهایمان نابود شدند. در معرض بمباران شیمیایی و کشتار گروهی قرار گرفتیم."

 

وی درباره دومین تجربه تلخ کردها در کنار عراق گفت: "بر اساس قانون جدید عراق در سال 2003 مقرر شد روابط کردها و عراقی ها بر اساس شراکت باشد. در همان زمان کردها نقش عمده ای را در بازسازی عراق ایفا کردند. الان در سال 2016 شکست تلخ دیگری را تجربه کردیم. عراقی ها به این قانون پای بند نماندند. ما باید به دنبال راه دیگری باشیم. باید مذاکرات جدی را آغاز کنیم؛ در غیر اینصورت باید همه پرسی برگزار کنیم."

 

بارزانی همچنین درباره روابط این اقلیم با ایران گفت: "ایران کشور همسایه ما است. ما باید با یکدیگر همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم. روابط ما و ایران باید بر اساس احترام متقابل باشد. ما با ایران روابط داریم. مشخص است که ایران در عراق از نفوذ زیادی برخوردار است و نمی توان این نفوذ را انکار کرد . ایران سیاستها و ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد"

 

رئیس اقلیم کردستان  در ادامه درباره  مشکلات این اقلیم با "حزب کارگران کردستان"  و حضور نیروهای حزب در روستاهای اقلیم گفت: "اعضای حزب کارگران کردستان در اموری که به آنها ارتباطی ندارد دخالت می کنند. بسیاری از روستاهای ما تخریب شده اند. به دلیل حضور نیروهای حزب در این روستاها و اختلافشان با ارتش ترکیه، قادر به بازسازی آنها نیستیم. حزب کارگران باید به مناطق خود بازگردد و اختلافش را با ترکیه حل کند."