ردپای آمریکا و کانادا در بازار داروی ایران

طی شش ماهه نخست امسال ۲۰ قلم دارو و فرآورده دارویی به ارزش بیش از ۴۸ میلیون دلار به ۵۳ کشور مختلف صادر شده است که در این میان کشورهایی مانند روسیه، سوریه و عراق بزرگترین مشتریان این محصولات به شمار می‌روند و کانادا و آمریکا نیز با کمترین خرید، ردپایی از خود به جا گذاشته‌اند.
خبرگزاری ایسنا: در نیمه نخست امسال ۲۰ قلم انواع دارو و فرآورده ی دارویی گیاهی و شیمیایی که به حدود ۱۲ هزار و ۵۷۴ تن به ارزش ۴۸ میلیون و ۱۴۸ هزار دلار می رسد به بیش از ۵۳ کشور مختلف صادر شده است که با توجه به میزان و ارزش کل صادرات می توان گفت به صورت میانگین هر کیلوگرم از اقلام دارویی ایران ۳.۸ دلار معادل ۱۱ هزار و ۴۸۹ تومان به کشورهای مختلف صادر شده است.

البته در این میان داروهای صادراتی دامپزشکی مختص دام و طیور سهم اندکی در بازار صادراتی داروی ایرانی داشته است، چراکه در شش ماهه نخست امسال ۴۳ تن داروی تولید داخل برای مصارف دام و طیور به ارزش ۴۳۳ هزار دلار به عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر شده است که البته در این میان افغانستان با ۳۵ تن معادل ۳۴۳ هزار دلار، عراق با هفت تن معادل ۹۸ هزار دلار و تاجیکستان با ۲۱۳ کیلوگرم معادل ۱۴۸۸ دلار بیشترین و کمترین سهم را در بازار داروهای دامپزشکی داشته‌اند.

بلوروس (روسیه سفید)، اتریش، اتیوپی، اردن، ارمنستان، ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، افغانستان، الجزایر، امارات متحده عربی، اندونزی، اوگاندا، ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، آذربایجان، آفریقای جنوبی، آلمان، پاکستان، تاجیکستان، تایلند، تایوان، ترکیه، ترکمنستان، تونس، جمهوری چک، جمهوری عربی سوریه، جمهوری کره، جمهوری متحده تانزانیا، چین، ساحل عاج، سری لانکا، سودان، سومالی، عراق، غنا، فدراسیون روسیه، فیلیپین، قرقیزستان، کانادا، کنیا، کویت، گرجستان، گواتمالا، لبنان، مالزی، مجارستان، مصر، میانمار، ونزوئلا، ویتنام، هند و یمن ۵۳ کشوری هستند که سهمی در بازار ایران دارند.

در این بازار ۴۸ میلیون دلاری روسیه با بیش از ۹ میلیون دلار، سوریه با بیش از هفت میلیون دلار، عراق با بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار دلار، یمن با بیش از ۱.۹ میلیون دلار و هند با بیش از ۱.۷ میلیون دلار بیشترین سهم را در بازار دارو و فرآورده های دارویی از آن خود کرده اند.

از سوی دیگر کانادا با ۱۴۸ دلار، آمریکا با ۳۶۰ دلار، گرجستان، با ۴۴۸ دلار و چک با ۷۵۰ دلار کمترین خرید را از بازار محصولات دارویی ایران داشته اند و در واقع تنها رد پایی از خود بر جای گذاشته‌اند که در نوع خود جالب است.

به عنوان مثال تنها یک مورد به نام آمریکا ثبت شده که ۱۵ کیلوگرم نباتات و گیاهانی را که در عطر سازی و داروسازی کاربرد دارد به ارزش ۳۶۰ دلار خریداری کرده است و جالب‌تر اینکه کانادایی‌ها نیز همین نوع خرید را در حجمی نسبتا بالاتر (حدود ۲۸ کیلوگرم) اما به بهای کمتر (حدود ۱۴۸ دلار) انجام داده‌اند.

گرچه اگر در بازار محصولات و فرآورده‌های دارویی چرخی بزنیم متوجه می‌شویم مکمل‌های دارویی است که نمونه مشابه داخلی ندارند که طی شش ماه گذشته بازار داغ‌تری نسبت به دیگر محصولات داشته‌اند و به ۱۳۵ تن به ارزش ۱۷ میلیون و ۸۱۹ هزار دلار می‌رسد.

همچنین ردیف تعرفه‌ای به نام سایر داروهای خرده فروشی تولید داخل با بیش از ۱۴ میلیون دلار و وازلین گرید دارویی تولید داخل با بیش از ۱۱ میلیون و ۵۸ هزار دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند. از سوی دیگر نیز داروهای حاوی هورمون های کورتی کوستروئیدی کمترین فروش داشته که به ۱۵ کیلوگرم به ارزش حدود هزار دلار می‌رسد.

سایرداروها بصورت خرده فروشی، حاوی سایر آنتی بیوتیک دارای تولید داخل، انواع پوکه آمپول، باندها، مشمع‌های طبی و ضمادهای آغشته به مواد دارویی یا خرده فروشی برای مصارف پزشکی، سایر دارو با منشأ طبیعی برای مصرف انسان، انواع دارو با منشأ طبیعی برای مصرف انسان، سایر مکمل های دارویی برای مصرف انسان، سایر لوازم زخم‌بندی چسبنده، باندهای ساده، استریل، گاز وازلینه، باند گچی و زیر گچی و باند کشی، لنوگاز ساده، رول پنبه‌کای دندانپزشکی ساده و پد چشمی، سایر داروهای دارای سایر آنتی بیوتیک ها مخصوص دام دارای تولید مشابه داخلی و سایر داروهای دارای سایر آنتی بیوتیک‌ها مخصوص طیور دارای تولید مشابه داخلی جزو اقلام و فرآورده‌های دارویی هستند که طی نیمه امسال به بازار مشتریان خارجی ایران صادر شده‌اند.
منبع: ایسنا

«اسپری» که باعث سرطان در زنان می‌شود

زنانی که به طور منظم از اسپری‌های ضد عرق حاوی نمک‌های آلومینیوم استفاده می‌کنند، بسیار در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستند.
به گزارش مشرق، یک مطالعه جدید هشدار داده است زنانی که به طور منظم از اسپری‌های ضد عرق حاوی نمک‌های آلومینیوم استفاده می‌کنند، در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستند.

اکثر اوقات، با اجتناب از غذاهای خاص، سعی می‌کنیم بدن خود را از سموم به دور نگه داریم اما اغلب فراموش می‌کنیم که آنچه به بدن خود وارد می‌کنیم تنها به مصرف مواد غذایی محدود نمی‌شود بلکه بسیاری از مواد شیمیایی مضر به راحتی از طریق پوست جذب شده و می‌تواند حتی در مقادیر کوچک، اثرات سوء بر سلامت انسان داشته باشد.

یکی از لوازم‌های آرایشی و بهداشتی که توسط اکثریت قریب به اتفاق مردم استفاده می‌شود، دئودورانت‌هایی است که اغلب شامل انواع مواد شیمیایی مضر، از جمله آلومینیوم، پارابن، پروپیلن گلیکول، تریکلوزان و steareths است.

نمک‌های آلومینیوم یک ماده فعال مورد استفاده در بسیاری از ضدعرق‌ها و دئودورانت‌ها است که عرق و بوی بدن را کنترل می‌کند اما با این حال، ترکیبات آلومینیوم که در جلوگیری از منافذ عرق بدن دخالت دارد، در هورمون‌های جنسی طبیعی بدن نیز می‌تواند اختلال ایجاد کند.

مدت‌های طولانی است که گمان می‌شود این ترکیبات ممکن است در ایجاد سرطان پستان در زنان و سرطان پروستات در مردان، به همراه افزایش خطر ابتلا به آلزایمر در هر دو جنس دخالت داشته باشد.

به گزارش yournewswire - در حال حاضر یک مطالعه جدید از سوی محققان سوئیسی تایید کرده است که کلرید آلومینیوم، اثری مانند استروژن اعمال می‌کند که به طور مستقیم باعث رشد و گسترش سلول‌های سرطانی پستان می‌شود.

این تحقیق دانشگاه ژنو، به نقش آلومینیوم کلرید این‌گونه نگاه می‌کند که این ماده به طور موقت، غدد عرق در زیر بغل را مسدود می‌کند؛ این ترکیب سمی در ابتدا خود را داخل پوست به منظور جلوگیری از بوی بد عرق پنهان می‌کند و در طول زمان وارد بافت پستان می‌شود.

این ماده سمی با تقلید از اثرات استروژن، در دراز مدت به عنوان سوختی برای تشکیل تومورهای سرطانی عمل به کار گرفته می‌شود و تومورها را در سراسر بدن گسترش می‌دهد.

5 چیز که سوزش معده را بدتر می کند

اگر از طرفداران آدامس با طعم نعناع هستید با تغییر آن به طعم های دیگر به شل کردن ماهیچه معده خود کمک کنید و از اسیدی شدن آن محافظت نمایید.
همه ما از احساس سوزش در قفسه سینه و گلوی خود و مزه ی تلخ دهان آگاهی داریم. بله، سوزش معده. براساس مطالعات موسسه ملی سلامت هرکسی در طول زندگی با این علائم برخورد داشته است.

به گزارش تسنیم همه ما از احساس سوزش در قفسه سینه و گلوی خود و مزه ی تلخ دهان آگاهی داریم. بله، سوزش معده. براساس مطالعات موسسه ملی سلامت هرکسی در طول زندگی با این علائم برخورد داشته است. ما باید بیشتر در این مورد بدانیم غذاهای تند، باعث سوزش معده می شوند و حتی غذاهای چرب نیز در این مورد بی تقصیر نیستند.

سوزش معده بیماری نیست

آنچه که باید بدانید این است، سوزش معده در واقع یک بیماری نیست بلکه یک نشانه است. در واقع بازگشت اسید به معده باعث سوزش می شود که از دیگر علائم آن، سرفه ی خشک، گلو درد و استفراغ است. دو علت اصلی برای این رفلکس وجود دارد. یکی اینکه اصلی ترین مشکلات دارویی در بیماران این است که قسمت بالایی معده به سمت حفره قفسه سینه کشیده می شود ولی غذاها و رفتارها یا حرکات خاص می توانند عضلات معده را شل کنند. البته محرک های غذایی برای هر بیمار متفاوت است. غذاهای کافئین دار و نوشابه ها نیز باعث رفلکس معده می شوند.

برنامه ی شبانه ی شما در شهر

الکل و تنباکو باعث فشار بر روی قسمت تحتانی عضلات مری شده که این امر باعث اسیدی شدن و کاهش بزاق می شود. با کاهش بزاق قادر به پاک کردن اسید معده نخواهید بود و این امر سبب سوزش بیشتر می شود.

عادت آدامس خوردن

اگر از طرفداران آدامس با طعم نعناع هستید با تغییر آن به طعم های دیگر به شل کردن ماهیچه معده خود کمک کنید و از اسیدی شدن آن محافظت نمایید.

خوردن  غذا در آخر شب

بیماران دارای سوزش معده باید 2 ساعت قبل از خواب از خوردن پرهیز کنند.

زمانی که چیزی خورده اید به هر حالتی که باشید اسید به مری بر می گردد و زمانی که با پا زدن شروع به هضم غذا می کنید در واقع اسید بیشتری را وارد معده می کنید.

ضیافت های مفرح شما

هنگامی که شما در یک مهمانی شروع به خوردن انواع بوقلمون- پوره سیب زمینی و… می کنید، بدن شما با حرکت سریع غذا شروع به تولید اسید می کند و چون حجم غذای وارد شده زیاد است همه اسید معده نمی تواند در روده تخلیه شود. بنابراین وارد مری و معده ی شما می شود.

درمان‌های طبیعی برای از بین بردن سنگ کلیه-قسمت دوم

برخی از افرادی که عاشق استفاده از روش‌های درمان خانگی هستند قسم می‌خورند که استفاده از سرکه سیب توانسته سنگ کلیه آنها را دفع کند. تئوری نهفته در این مسئله این است که سرکه سیب از اسید سیتریک ساخته شده که نقش مهمی در از بین بردن سنگ کلیه ایفا کرده و به بدن کمک می‌کند تا سنگ کلیه را راحت‌تر دفع کند.

درمان‌های طبیعی برای از بین بردن سنگ کلیه-قسمت دوم

در ادامه‌ی قسمت اول به برخی از روش‌های دیگر که برای درمان سنگ کلیه استفاده می‌شوند اشاره می‌کنیم.
۲.سرکه سیب
برخی از افرادی که عاشق استفاده از روش‌های درمان خانگی هستند قسم می‌خورند که استفاده از سرکه سیب توانسته سنگ کلیه آنها را دفع کند. تئوری نهفته در این مسئله این است که سرکه سیب از اسید سیتریک ساخته شده که نقش مهمی در از بین بردن سنگ کلیه ایفا کرده و به بدن کمک می‌کند تا سنگ کلیه را راحت‌تر دفع کند. علاوه بر این مسئله، این باور وجود دارد که سرکه سیب در پیشگیری از شکل‌گیری سنگ‌ کلیه تأثیر مهمی دارد و این کار را با قلیایی کردن تأثیر آن بر خون و ادرار و افزایش تولید اسید هیدروکلریک در بدن به منظور پیشگیری از شکل‌گیری سنگ‌ کلیه انجام می‌دهد. طرفداران این روش درمان خانگی توصیه می‌کنند که برای استفاده از آن، دو قاشق سرکه سیب را با ۱۸۰ تا ۲۰۰ گرم آب مخلوط کرده و آن را به کرات در طول روز خصوصا پیش از هر وعده غذایی بنوشید، چرا که به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند. نوشیدن مقدار زیاد آب تصفیه‌شده در طول روز هم به دفع مواد زائد کلیه‌ها کمک می‌کند. توصیه می‌شود که اگر سنگ‌ها دفع شدند یک تا دو بار در هفته به نوشیدن این محلول ادامه دهید تا از شکل‌گیری مجدد سنگ‌های کلیه پیشگیری کنید.
هشدار: سرکه سیب بسیار اسیدی بوده و می‌تواند بافت‌های مری را تخریب کند، مینای دندان را از بین ببرد و زمانی که فشار خون دارید یا داروهای دیابت مصرف می‌کنید می‌تواند برایتان خطرناک باشد.
۳.نوشابه و مارچوبه
یکی از درمان‌های خانگی شایع، نوشیدن مقدار زیادی نوشابه و بعد از آن خوردن ۲۵۰ گرم مارچوبه بخارپزشده است. افرادی که از این روش استفاده می‌کنند بر این باورند که اسید فسفریک موجود در نوشابه کوکا در دفع سنگ کلیه تأثیز به‌سزایی دارد. مارچوبه هم خاصیت ادرارآور دارد. نوشابه کوکا به تنهایی بدن را کم‌آب می‌کند، و اگر از سنگ کلیه رنج می‌برید، این مسئله چندان خوشایند نخواهد بود. در واقع این تأثیر متقابل مارچوبه ادرارآور و اسید فسفریک موجود در نوشابه کوکا است که می‌تواند سنگ کلیه را تجزیه کند تا راحت‌تر دفع شود.
۴.ریشه قاصدک
ریشه قاصک ارگانیک، یک داروی مقوی عالی برای کلیه بوده که خاصیت پاکساز دارد. شما می‌توانید برای دفع سنگ کلیه، دو بار در روز و بیش از ۵۰۰ میلی‌گرم از آن را مصرف کنید.
۵.لوبیا
شکل این لوبیا نشان‌دهنده قابلیت التیام‌بخشش است. برای مصرف آن بهتر است در ابتدا پوست آن را بکنید، بعد مغزی آن را به مدت شش ساعت در آب جوش بپزید. این مایع را باید از صافی پارچه‌های مخصوص پنیرگیری عبور دهید و بعد از آنکه خنک شد می‌توان در طول روز برای تسکین درد کلیه از آن استفاده کرد.
۶.گیاه دم اسب
دم‌نوشِ دم اسب یکی از روش‌های درمانی طبیعی برای سنگ‌های کلیه است. شما می‌توانید به طور روزانه ۳ تا ۴ گرم از آن را مصرف کرده و یا ۲ گرم از آن را در قالب کپسول گیاهی بخورید.  
۷.آب انار
همه ما شنیده‌ایم که انار خواص زیادی برای سلامت دارد. اما دانه‌ها و آب انار به طور مشخص می‌توانند یکی دیگر از درمان‌های طبیعی برای سنگ کلیه محسوب شوند. این مسئله به خاطر خاصیت ترش و گس بودن آن است. بهتر است از نوع طبیعی آب انار استفاده کنید.
۸.منیزیم
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که سنگ کلیه‌شان عود می‌کند و از مکمل‌های منیزیم استفاده می‌کنند، میزان شکل‌گیری و بروز سنگ کلیه در آنها ۹۲.۳ درصد کاهش می‌یابد. به منظور پیشگیری از شکل‌گیری سنگ کلیه، توصیه می‌شود ۳۰۰ میلی‌گرم از اروتات منیزیم را به طور روزانه مصرف کنید.
منبع: prevention 

درمان‌های طبیعی برای از بین بردن سنگ کلیه-قسمت اول

دچار دردهای شدیدی می‌شوید که از شدت زیاد به کمرتان منتقل می‌شود. هم‌چنین در ادرارتان، خون می‌بینید و مدام احساس می‌کنید که باید به دستشویی بروید و خود را تخلیه کنید، حتی اگر مقدار ادرارتان خیلی کم باشد. شما سابقه سنگ کلیه دارید و احساس می‌کنید که انگار دوباره دچار آن شده‌اید.

درمان‌های طبیعی برای از بین بردن سنگ کلیه-قسمت اول

دچار دردهای شدیدی می‌شوید که از شدت زیاد به کمرتان منتقل می‌شود. هم‌چنین در ادرارتان، خون می‌بینید و مدام احساس می‌کنید که باید به دستشویی بروید و خود را تخلیه کنید، حتی اگر مقدار ادرارتان خیلی کم باشد. شما سابقه سنگ کلیه دارید و احساس می‌کنید که انگار دوباره دچار آن شده‌اید. از طرفی نمی‌خواهید از داروهای خاصی استفاده کنید و یا برای درمان سنگ کلیه جراحی انجام دهید. بنابراین سعی می‌کنید به دنبال درمان‌های خانگی موفقیت‌آمیزی بگردید که بتوانند سنگ‌های کلیه را به طور طبیعی از بین ببرند. پیش از آنکه به این روش‌های درمانی بپردازیم، به نکاتی درباره سنگ کلیه اشاره می‌کنیم.
چرا دچار سنگ کلیه می‌شویم؟
کلیه‌ها اندام‌های ضروری بدن ما هستند که جریان خون را تصفیه کرده و مواد زائد را از آن جدا می‌کنند. محصول فرعی این مواد زائد همان ادرار ما خواهد بود. سنگ کلیه، ناشی از رسوب مواد زائد معدنی در ادرار است که داخل کلیه به یکدیگر می‌چسبند. معمولا این سنگ‌ها به خاطر کمبود آب بزرگ می‌شوند که تجمع این مواد معدنی را در جداره کلیه‌ها تضعیف می‌کند. برخی داروهای خاص، اختلالات پزشکی (مانند بیماری کرون) و سابقه خانوادگی داشتن سنگ‌ کلیه هم می‌تواند احتمال بروز این وضعیت را تشدید کند.
از آنجایی که بروز سنگ کلیه اغلب با درد زیادی همراه است،‌ جای تعجب نیست که آن دسته از افرادی که از سنگ کلیه رنج می‌برند سعی می‌کنند از هر چیزی استفاده کنند تا از بروز این درد پیشگیری کرده و مانع از عود کردن آن شوند. روش‌های درمانی دارویی شناخته‌شده شامل استفاده از مسدودکننده‌های آلفا مانند Flomax است که می‌تواند جداره میزنای را شل کرده تا سنگ کلیه راحت‌تر عبور کند. از طرفی داروهایی هم هستند که دردهای مرتبط با آن را درمان می‌کنند. علاوه بر این، روش‌های جراحی و یا روش‌های غیرپیشرونده جراحی برای درمان سنگ‌های کلیه ناشی از اسید اوریک و کلسیم اکسالیت تجویز می‌شود. خود همین روش‌های درمانی شامل اورتروسکوپی و شوکِ خارجی با سنگ‌شکنی برون اندامی به کمک امواج شوک‌دهنده (ESWL) است. 
ابزارهای پیشگیری، برای اصلاح یا تغییر شکل‌گیری سنگ‌های کلیه به کار می‌روند و اغلب با تغییراتی در رژیم غذایی و تغییرات رفتاری آغاز می‌شود. تغییراتی هم‌چون کاهش میزان مصرف سدیم، نوشیدن آب بیشتر برای هیدراته نگه‌داشتن بدن، عدم فعالیت بیش از حد، نرفتن به سونا (به منظور پیشگیری از تعرق و کم‌آب شدن بدن) و داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات.
علائم سنگ کلیه چیست؟
افرادی که از سنگ کلیه در عذاب‌‌اند به شما می‌گویند که وقتی در تلاش برای دفع سنگ‌ هستند، در واقع بدترین دردهایی را تحمل می‌کنند که هرگز در زندگی آن را تجربه نکرده‌اند. برخی از شایع‌ترین علائم و نشانه‌های سنگ کلیه شامل موارد زیر است:
-درد ناگهانی و شدید که با شدت فراوان کم و زیاد می‌شود. نواحی شایعی که اغلب با درد همراه است شامل کمر، کشاله ران، شکم، پهلوها و دستگاه تناسلی است. 
-حالت تهوع و استفراغ
-وجود خون در ادرار و یا رنگ‌های غیرعادی ادرار
-ادرار مکرر و دردناک
اگرچه داشتن سنگ‌ کلیه به شکل طبیعی زندگی شما را تهدید نخواهد کرد، اما معمولا شرایط نامساعد و نامطلوبی را به وجود می‌‌آورد. 
درمان‌های دیگر برای سنگ کلیه
امروزه تعداد افرادی که به روش‌های درمان خانگی برای رفع سنگ کلیه رو آورده و از مصرف داروها و یا انجام جراحی اجتناب می‌کنند، رو به افزایش است. تعدادی از روش‌های درمانی دیگر هم این میان وجود دارد که برای درمان سنگ کلیه استفاده می‌شود. در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.
۱.آبلیمو و روغن زیتون
افراد ادعا می‌کنند که ترکیب آبلیمو و روغن زیتون در دفع سنگ کلیه بسیار تأثیرگذار بوده و یکی از شناخته‌شده‌ترین روش‌های خانگی در این زمینه محسوب می‌شود. حامیان این روش توصیه می‌کنند که بعد از رؤیت نخستین نشانه‌های سنگ کلیه، ۱۵۰ گرم روغن زیتون را با ۱۵۰ گرم آبلیمو مخلوط کنید. این محلول را بخورید و بعد رویش یک لیوان آب بنوشید. شما باید این مخلوط را اول سر صبح و یک بار هم در عصر بخورید. سعی کنید حتما بعد از خوردن این مخلوط، میزان زیادی آب و اگر امکان داشت لیموی بیشتری بخورید. این روش درمانی را به مدت هفت روز انجام دهید تا زمانی که سنگ‌ها دفع شود. گفته می‌شود که آبلیمو می‌تواند سنگ کلیه را از بین ببرد و روغن زیتون هم در روان‌سازی مجاری آن برای عبور راحت‌تر سنگ کلیه تأثیر به‌سزایی دارد. در ارتباط با دفع سنگ کلیه باید گفت که روغن‌ زیتون با کیفیت فوق‌العاده بالا یکی از بهترین مواد برای استفاده است چرا که غلظت و خاصیت فراوانی دارد.
هشدار: لیمو، یک میوه‌ی بسیار اسیدی است که می‌تواند سطح مینای دندان را از بین ببرد و سبب دل‌درد و یا جراحت شود. 
منبع: prevention