ایران، کمترین تهدید علیه امنیت آمریکا از نگاه مردم این کشور

تایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد مردم آمریکا، کره شمالی را بیشترین و ایران را کمترین تهدید علیه امنیت کشورشان تلقی می‌کنند.

خبرگزاری فارس: ایران، کمترین تهدید علیه امنیت آمریکا از نگاه مردم این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد مردم آمریکا از بین چند گزینه که به عنوان تهدیدها علیه این کشور ارائه شده‌اند، کره شمالی را بیشترین و ایران را کمترین تهدید علیه کشورشان ارزیابی کرده‌اند. 

۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز، کره شمالی و ۱۹ درصد داعش را بزرگ‌ترین تهدیدهای پیش روی آمریکا می‌دانند. 

روسیه با ۱۴ درصد، چین با ۶ درصد و ایران با ۴ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. 

نامه رهبر انقلاب به بشار اسد

رئیس جمهوری سوریه گفت: نابودی تروریسم در سوریه ضربه ای کاری و کمر شکن بر توطئه ها و نقشه های غربی ها برای منطقه است.
به گزارش ایرنا، بشار اسد امروز (پنجشنبه) در دیدار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با وی افزود: موضوع نقش بر آب شدن نقشه های کشورهای غربی در منطقه عامل اصلی حمایت برخی از کشورها از تروریسم در منطقه و به ویژه در سوریه است.
 
بشار اسد از سرلشکر باقری خواست تا سلام و درود گرم و صمیمانه وی را به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران ابلاغ کند.
 
وی اظهارداشت: ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شریک اصلی پیروزی های سوریه در مبارزه با تروریسم هستند.
 
سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح نیز پیروزی اخیر ارتش و نیروهای مسلح سوریه را به رئیس جمهوری سوریه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که تروریسم هرچه سریع تر از سراسر خاک این کشور ریشه کن شود.
 
وی بر ادامه حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه تاکید کرد.
 
در این دیدار نامه مقام معظم رهبری توسط سرلشکر باقری به رئیس جمهوری سوریه تحویل داده شد.
 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، هدف از این سفر را پس از دستاوردهای بزرگ سوریه در سرکوب تروریسم، تدوین راهبردی مشترک به منظور ادامه هماهنگی و همکاری نظامی برای مرحله آینده اعلام کرد.
 
دوطرف در این دیدار روابط و همکاری های برادرانه دو کشور ایران و سوریه در همه زمینه ها و به ویژه همکاری در مبارزه با تروریسم که با حمایت جمهوری اسلامی ایران موفقیت های بی نظیری داشته است را بررسی کردند.

روسیه برای میانجیگری بین ایران و عربستان اعلام آمادگی کرد

مسکو - ایرنا - میخاییل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، آمادگی این کشور را برای میانجیگری بین تهران و ریاض اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، بوگدانف روز چهارشنبه گفت: چند بار تلاش کردیم و به ایران و عربستان سعودی پیشنهاد دادیم پشت میز مذاکره بنشینند، اما هیچگاه اراده خود را تحمیل نکردیم.
روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو در اخبار آنلاین خود به نقل از سخنان بوگدانف نوشت: همواره به شرکای خود در ایران و عربستان سعودی اعلام کرده ایم، حاضریم میزبان مذاکرات باشیم و برای ارائه خدمات میانجیگری بین دو کشور آماده ایم.
ایزوستیا در ادامه نیز به نقل از مقام های وزارت خارجه روسیه بدون اعلام نام نوشت: مساله میانجیگری از سوی روسیه در جریان سفر اخیر هیات عربستانی به سرپرستی ملک سلمان پادشاه این کشور به مسکو مطرح شد. 
به گفته این مقام ها، طرف های ایرانی و عربستان سعودی در پی راه حل سازش بین دو کشور موافقت اولیه کرده اند.
روزنامه روسی نوشت: محافل دیپلماتیک ایرانی خاطرنشان کرده اند، برای بررسی چنین امکانی آمادگی دارند. از سوی دیگر، کارشناسان نیز بر این باورند در صورت تحقق این امر، تنش ها در خاورمیانه کاهش یافته و همچنین بر حل و فصل اوضاع پیرامون برجام و سرنوشت بشار اسد رییس جمهوری سوریه اثر مثبت می گذارد. 
در همین حال، یک مقام دیپلماتیک روس در مصاحبه با ایزوستیا گفت که مسکو برای حل و فصل سیاسی مناقشه میان ریاض و تهران تلاش می کند و سعی دارد دو طرف را به سوی کسب توافق سوق دهد.
وی افزوده که مسکو در چارچوب تلاش های خود در این زمینه موفق شده است، موافقت طرف های اختلاف با میانجیگری روسیه را جلب کند. 

ادامه مطلب ...

پرتاب محموله‌های تسلیحاتی ارتش آمریکا برای داعش در عراق و سوریه

سردار عراقی

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: زمانی که تروریست‌ها در سوریه و عراق در حال تسلیم بودند، ایالات متحده با پرتاب محموله‌های تسلیحاتی و تغذیه ای از داعش حمایت کرده‌اند.


 به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه مراسم کلنگ زنی زورخانه شهرک فجر نزسا، طی سخنانی درباره سخنان سید حسن نصرالله پیرامون حمایت لجستیکی، تسلیحاتی و اطلاعاتی ارتش آمریکا از تروریست‌های تکفیری داعش اظهار داشت: آمریکاییها و رژیم صهیونیستی دشمن ما هستند. 


وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان مخالف جمهوری اسلامی و مخالف ارزش‌های ما هستند و دشمن کار اصلی‌اش ضربه زدن است.  


جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه استکبار همه تلاش خود را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است؛ گفت: در هر منطقه‌ای که جمهوری اسلامی حضور دارد، آمریکا به عنوان دشمن جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت تلاش می‌کند تا مسیر مقاومت را سد کند.    


سردار عراقی ادامه داد: به برکت خون شهدا، درایت امام و رهبری در هر میدانی که آمریکایی‌ها وارد شده‌اند، متحمل شکست سختی شده‌اند.  


جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی در نبرد با دشمنان تصریح کرد: جمهوری اسلامی در هر میدانی که با دشمن وارد نبرد شده، پیروز شده است.  


وی ادامه داد: آمریکا در شرق سوریه یا غرب سوریه و یا در هرمیدانی که وارد شده است، در مقابل جبهه مقاومت شکست خورده است؛ چرا که راه ما راه حق است و خداوند هم از راه حق حمایت می‌کند.  


سردار عراقی با اشاره به اینکه ما نگران دشمنی آمریکا نیستیم،  یادآور شد: آمریکا کماکان در همه میادین شکست خورده است.  


جانشین فرمانده نیروی زمینی در پاسخ به سوالی پیرامون پرتاب محموله‌های هوایی آمریکا برای تروریست‌های تکفیری -صهیونیستی داعش در استان های دیرالزور،دیاله،صلاح الدین و نینوا عنوان کرد: آمریکایی‌ها با ادعای مخالفت و مبارزه با داعش وارد سوریه و عراق شده‌اند؛ حال آنکه واقعیت با ادعای آمریکایی‌ها متفاوت است.  


وی ادامه داد:  هر کجا که تروریست‌های تکفیری-صهیونیستی داعش در عراق و سوریه به مشکل خورده‌اند ، آمریکایی‌ها به عنوان اربابان این تروریست‌ها به کمکشان آمده‌اند.  


سردار عراقی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که تروریست‌ها در سوریه و عراق در حال تسلیم شدن بودند، ایالات متحده با پرتاب محموله‌های تسلیحاتی و تغذیه‌ای از داعش حمایت کرد. آمریکایی‌ها هر کاری که بتوانند برای حمایت از داعش انجام می‌دهند ؛ چون به خوبی می‌دانند که دشمن داعش، جمهوری اسلامی و محور مقاومت است.  

سیدحسن نصرالله : اگر نتانیاهو جنگی راه بیاندازد، امکان ترک فلسطین اشغالی را نخواهد داشت


کد خبر: ۵۳۴۷۴
تاریخ انتشار:۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ - 01 October 2017

سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به صورت زنده در مراسم عاشورای حسینی در ضاحیه جنوبی بیروت به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش روزپلاس ، سید حسن نصراالله گفت: ما باید حق را بگوییم, هرچه هزینه داشته باشد و حتی اگر عده زیادی را ناراحت کند.

وی تاکید کرد: داعش بدترین پدیده ای است که در منطقه ما بروز کرد. شما به حجم ویرانی هایی که داعش به کشورها و  ملت های منطقه وارد کرد، نگاه کنید. به حجم خدشه ای که به چهره اسلام وارد کرد، بنگرید. به میزان خدماتی که داعش به اسرائیل کرد، نگاهی بیاندازید. با توجه به این امر، ما امروز خواهان تداوم نبرد در هر جایی برای از بین بردن داعش هستیم.

وی تاکید کرد: داعش یکی از جلوه های حرکت خزنده تفکر تکفیری است و ممکن است که مشابه آن در هر زمان و مکانی ایجاد شود. باید موضعی قاطع گرفته شود تا این فاجعه تکرار نشود.

سید حسن نصرالله افزود: باید کسانی که داعش را ایجاد و حمایت کردند، مجازات شوند.

دبیرکل حزب الله گفت: امت اسلامی باید موضع خود را در قبال تفکر تکفیری وهابی یکسره کند.‎
 
ادامه مطلب ...