حاشیه های یک روز خاص/ از حضور قاسم سلیمانی تا اعلام انزجار ملت ایران از ترامپ در بیست و دومین روز بهمن 1395

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی امروز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد که حواشی خاصی را به همراه داشت.

22 بهمن

درحالیکه مراسم رسمی راهپیمایی 22 بهمن راس ساعت 9 صبح از خیابانهای منتهی به میدان آزادی آغاز شد، بسیاری از مردم ساعتهای اولیه صبح و پیش از آغاز رسمی مراسم در خیابانهای منتهی به میدان آزادی حضور داشتند.

بنرهای امروز خیابانهای تهران حاوی بیانات امام خمینی(ره) پیرامون انقلاب و مردم و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری درباره انقلاب، برجام و آمریکا بودند.

در مراسم امروز برخی از مردم در قالب پوشیدن لباسهای محلی سراسر کشور، حضور خود را در راهپیمایی 22 بهمن اعلام کردند.

برپایی غرفه های فرهنگی از سوی شهرداری تهران و همچنین نهادها و وزارتخانه های کشور از دیگر مواردی بود که در راهپیمایی امروز به چشم می خورد.

پخش بنرها و پوسترهایی با عناوینی چون "ما از آمریکا نمی ترسیم" با تصاویر ترامپ و نتانیاهو در راهپیمایی امروز خودنمایی می کرد.

همچنین در مراسم امروز گروه های امدادی و انتظامی از جمله نیروهای بسیج ، سپاه،‌ پلیس، راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی حضور چشمگیری داشتند و در جهت ایجاد امنیت در مراسم راهپیمایی تدابیر لازم را اتخاذ کردند.

برگزاری غرفه های مربوط به صنایع دفاعی از جمله غرفه سازمان هوا و فضای سپاه در مراسم امروز مشتاقان بسیاری را به دور خود جمع کرد.

رئیس جمهور به عنوان سخنران اصلی مراسم 22 بهمن در اظهارات خود با گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدین انقلاب، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، سخنانی را پیرامون انقلاب و نحوه پاسداشت آن و تهدیدات دشمن بیان کرد.

در مراسم امروز شخصیتهای سیاسی ، علمی و ورزشی کشور حضور داشتند.

اسحاق جهانگیری،‌ سرلشکر فیروزآبادی، علی اکبر صالحی،‌ عباس عراقچی ، قاسم سلیمانی، محمد فرهادی ، سردار حسین سلامی، محمد جواد ظریف و جمعی از شخصیتهای برجسته نظام به منظور حضور در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشتند.

این مراسم راس ساعت 12 و همزمان با برگزاری نماز جمعه تهران به اتمام رسید و خیل عظیم راهیپمایان برای حضور در نماز جمعه به سمت دانشگاه تهران به راه افتادند.

در مراسم امروز خبرنگاران داخلی و خارجی حضور چشمگیری داشتند و در جهت انعکاس اخبار راهپیمایی امروز به فعالیت مشغول بودند.

3 عامل اصلی افزایش طول عمر!

مرکز مطالعات طول عمر دانشگاه استنفورد در پایگاه اینترنتی خود ضمن اعلام سه عامل اصلی در زمینه طول عمر انسان، از سران کشورها، سرمایه‌گذاران و محققان جهانی درخواست کرده که به تحقیقات این دانشگاه در این رابطه بپیوندند.

3 عامل اصلی افزایش طول عمر!

طبق آمارهای منتشر شده کشور آمریکا توانسته است در طول یک قرن اخیر میانگین طول عمر خود را به طور چشمگیری افزایش دهد که این میزان افزایش در برخی موارد به 30 سال نیز رسیده است. اما در دوهه اخیر این روند دچار مشکلاتی شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی دانشگاه استنفورد،در پایگاه این مرکز هدف این پروژه، افزایش عمر مفید و کیفیت سلامت انسان‌ها بیان شده است.

این پروژه در سال گذشته کار خود را آغاز کرده است و تاکنون اطلاعات جالبی از یافته‌های محققان دانشگاه استنفورد در این زمینه منتشر شده است.

براساس این نتایج زندگی سالم، امنیت مالی و مشارکت اجتماعی از مهمترین عوامل افزایش طول عمر و کیفیت زندگی محسوب می‌شوند و محققان کیفیت این عوامل را در بین شش کشور و در گروه‌های سنی مختلف مورد بررسی قرار داده‌اند.

در حال حاضر عاملی که با نقصان شدید نسبت به سال‌های گذشته مواجه بوده امنیت مالی است.

در بخشی از جامعه امریکا که از تحصیلات عالی برخوردار نیستند این موضوع بیشتر خود را نشان می‌دهد به طوریکه میزان استرس و نگرانی نسبت به مسائل مالی در رده سنی 25 تا 34 سال در آمریکا نسبت به 15 سال قبل پنج برابر شده است.

مشارکت اجتماعی و گستردگی ارتباطی بین افراد نیز با کاهش نسبی مواجه بوده است. برای مثال علاقه به ازدواج، تمایل زوجین به فرزندآوری، شرکت در مراسم‌های عمومی و مذهبی نسبت به دو دهه قبل کاهش داشته است و این مسئله سبب افزایش تنهایی افراد در جامعه شده است. محققان اعلام کرده‌اند تنهایی بیش از حد سبب می‌شود مشکلات افراد بیشتر به چشمشان بیاید و این موضوع زمینه افسردگی و ناراحتی را در آنها ایجاد می‌کند که خود یکی از عوامل کوتاهی عمر محسوب می‌شود.

از بین این سه عامل فقط سلامت زندگی در آمریکا به سبب رشد اجتماعی و افزایش آگاهی افراد وضعیت بهتری دارد. آمارها نشان می‌دهد مصرف سیگار و الکل نسبت به دو دهه قبل کاهش یافته است.

محققان در حال تلاشند تا راهکارهایی برای بهبود وضعیت دو عامل دیگر بیابند.
منبع: سلامت نیوز


منبع سلامت نیوز

6 دلیل رایج درد قفسه سینه

درد قفسه سینه در اکثر افراد این معنی را می دهد که خطر حمله قلبی بسیار نزدیک است اما بسیاری از این دردها در واقعیت هیچ ارتباطی با مشکلات قلبی ندارند.

6 دلیل رایج درد قفسه سینه

درد قفسه سینه غیر قلبی یاNCCPاز جمله دردهایی که قریب به 25 درصد از مردم ایالات متحده آن را تجربه کرده اند و بنا به 8 دلیل پزشکی بروز می کند:

بیماری ریفلاکس معده: بیماری ریفلاکس یا همانGERDشایع ترین علت درد قفسه سینه غیر قلبی است. بازگشت محتویات معده به مری منجر به بروز این بیماری می شود و از طریق تصویربرداری می توان آن را تشخیص داد. درمان ریفلاکس معده نیاز به یک رویکرد گام به گام شامل تغییر شیوه زندگی و کنترل ترشح اسید معده دارد. تغییرات در شیوه زندگی شامل کاهش وزن، اجتناب از وعده های غذایی حجیم، عدم خوابیدن بعد از بلع غذا، اجتناب از الکل، نعناع، کافئین، شکلات، آب مرکبات و ... است. دارودرمانی شامل داروهای آنتی اسید، مسدودکننده هایH2و مهارکننده های پمپ پروتون برای کاهش اسید معده توصیه می شود.

اختلالات حرکتی مری: یک علت کمتر شایع برای ابتلا به درد قفسه سینه غیر قلبی است. نمونه هایی از این اختلالات عبارت است از اسپاسم منتشر مری، اختلالات حرکتی مری به هر گونه اختلال در بلع غذا یا اسپاسم در واکنش آلرژیک به غذاهای خاص گفته می شود.

التهاب مری: التهاب مری یا ازوفاژیت همراه با دشواری بلع، بلع دردناک، درد قفسه سینه بخصوص پشت جناغ ضمن خوردن غذا، تهوع، استفراغ و درد شکم خود را نشان می دهد. بسیاری از شناسه ها و نشانه های التهاب مری در اثر تعدادی از حالات مختلف به وجود می آید که بر دستگاه گوارش تاثیر دارند. در صورت وجود نشانه های زیر باید به پزشک مراجعه کرد:

بیش از چند روز طول بکشد.

آنقدر شدید باشد که غذا خوردن دشوار شود.

با نشانه هایی از جمله سردرد، تب و دردهای عضله همراه باشد.

با آنتی اسیدهای معمولی رفع نشده یا بهبود نیابد.

همراه با درد قفسه سینه باشد که بیش از چند دقیقه طول می کشد.

آمبولی ریوی: آمبولی ریه انسداد ناگهانی در عروق ریه است علت آن معمولا یک لخته خون در پا به نام ترومبوز ورید عمقی است که این لخته می شکند و از طریق جریان خون به ریه ها سفر می کند. آمبولی ریه یک بیماری جدی است که می تواند سبب آسیب دائمی به ریه ی آسیب دیده، سطوح پایین اکسیژن در خون و آسیب به ارگان های دیگر بدن در اثر نرسیدن اکسیژن کافی به آن شود. آمبولی ریه می تواند با تنگی نفس، درد قفسه سینه یا سرفه خونی همراه باشد. بهترین درمان برای آمبولی ریوی پیشگیری است به حداقل رساندن خطر ابتلا به ترومبوز ورید عمقی کلیدی در جلوگیری از یک بیماری بالقوه کشنده است.

سرطان ریه: سرطان ریه یکی از علل اصلی مرگ ناشی از سرطان در ایالات متحده و در هر دو جنس است. سیگاری ها و کسانی که در معرض دود دست دوم هستند، بیشتر خطر ابتلا به این سرطان را دارند. سرطان ریه ممکن است موجب درد در قفسه سینه، شانه یا ناحیه کمر شود که گاهی با سرفه نیز همراه است. اگر متوجه هر نوع دردی در قفسه سینه شدید با پزشک خود مشورت کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که درد در منطقه خاصی از قفسه سینه متمرکز شده یا در سرتاسر آن منتشر می شود. یکی از علل درد در قفسه سینه بزرگ شدن غدد لنفاوی یا متاستاز توده سرطانی به دیواره قفسه سینه، پرده جنب یا دنده هاست.

اختلالات روانپزشکی: برخی از اختلالات روان پزشکی از جمله اضطراب و افسردگی از علل شایع درد قفسه سینه غیر قلبی هستند. اینطور مشخص شده که مبتلایان به این اختلالات سه برابر بیش از دیگران مبتلا به درد قفسه سینه می شوند. درمان های خاص برای اضطراب شامل داروهای ضد اضطراب از جمله دیازپام، یا آلپرازولام است. اضطراب مزمن یا افسردگی با مهارکننده های بازجذب سروتونین مانند فلوکستین، پاروکستین، سیتالوپرام و ... درمان می شوند.

منبع:سلامت نیوز

عادت هایی که موجب پیری زودرس می شود


به گزارش بهداشت نیوز، اغلب اوقات کارشناسان بر دلایل و عادات مضری تاکید می کنند که منجر به رشد سریع پیری در افراد می شود.

آن ها معمولا اینطور عنوان می کنند که مواردی مانند پرخوری، رژیم غذایی غلط، تابش طولانی و مستقیم نور خورشید، عدم تحرک، مشکلات روح و روانی و یا خواب بی کیفیت باعث بروز پیری زودرس در افراد شده و حتی زندگی آن ها را به خطر می اندازد.

اما نکته جالب توجه این است که در مقابل این عادات غلط و آسیب رسان، برخی از موارد کم ضرر هم وجود دارند که می توانند باعث پیری زود هنگام در انسان ها شوند.

در این مقاله برخی از مهم ترین این عادت ها ذکر و راه حل هایی برای ترک و مقابله با آنها ارائه شده است.

عدم برخورداری از خواب کافی

به طور کلی، مطالعات نشان می دهد که هر شخص بین 7 تا 8 ساعت به خواب نیاز دارد. طبق این تحقیقات، کم خوابی به مرور باعث بروز مشکلاتی مانند فشار خون بالا، دیابت، چاقی و اضافه وزن و همچنین خستگی عمومی می شود که همگی باعث بروز پیری زود هنگام در افراد خواهند شد.

بنابراین، برای ممانعت از این وضعیت، هر شخصی باید داشتن خواب کافی را در اولویت هایش قرار دهد. البته، مدت زمان لازم برای خوابیدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است.

بدین ترتیب، هر شخص با شناخت کافی از شرایط بدنی و میزان فعالیت های روزانه خود، باید مدت زمان لازم برای داشتن یک خواب کافی و با کیفیت را به درستی رعایت کند.

مصرف انواع شیرینی ها و محصولات تولید شده با شکر

مصرف شکر و انواع شیرینی های تولید شده با شکر، با گذشت زمان باعث تیرگی و چروکیدگی پوست ما خواهد شد.

دلیل این موضوع این است که مولکول های شکر، طی فرآیندی به نام گلیکاسیون، در رگ های خون حرکت کرده و به ملکول های پروتئینی می چسبند.

در نتیجه، منجر به تولید مولکول های مضری به نام محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته، خواهد شد.

 

در مرحله بعد، این مولکول ها به طور مشخص کلاژن و الاستین را هدف قرار داده و پوست را تخریب کرده و آن را دچار خشکی و چروکیدگی می کند.

بنابراین، با حذف کامل و یا محدود کردن استفاده از شکر و محصولات تولید شده توسط آن، می توان جلوی این مشکل را گرفت و یا و روند پیشرفت آن را کند کرد.

به طور کلی فقط 10 درصد از کالری مصرفی روزانه هر شخص می تواند از شکر و محصولات تولید شده با آن باشد. در غیر اینصورت روند پیری سرعت می یابد.

استرس، حتی در مقدار کم

امروزه ثابت شده است که هر چقدر استرس بیشتری داشته باشیم، حجم ترشحات هورمون های کورتیزول و نوراپی نفرین در خون ما افزایش می یابد؛ در نتیجه، فشار خون ما بالا رفته و سیستم دفاعی بدن مان تضعیف می شود.

با مروز زمان، استرس در بدن نهادینه شده و مرکب حافظه را خشک می کند. در ضمن، استرس خلق و خوی را تغییر داده و باعث بروز افسردگی نیز می شود.

در نتیجه، همه این موارد در مجموع، پیری زودرس را نیز به دنبال خواهند داشت.

مسلما استرس را نمی توان کاملا از میان برداشت، اما با برنامه ریزی روزانه، انجام تنفس های عمیق در صبح ها بعد از بیداری و شب ها قبل از خواب و همچنین پرداختن به ورزش هایی مثل یوگا، کنترل شده و از شدت تاثیرات منفی آن کاسته می شود.

روش انجام تنفس عمیق این گونه است که ابتدا از طریق بینی نفس عمیق کشیده و تا 4 شماره می شماریم. یعنی عمل دم باید در4 شماره صورت گیرد.

سپس، نفس را به اندازه 7 شماره در سینه حبس کرده و در نهایت، تا 8 شماره عمل بازدم را انجام می دهیم. این عمل را هم صبح ها پس از بیدار شدن و هم شب ها قبل از خواب 3 مرتبه انجام دهید.

عدم تحرک فیزیکی کافی

داشتن تناسب اندام و ظاهری زیبا اغلب اوقات تنها دلیلی است که باعث روی آوردن به ورزش در اکثر ما افراد می شود.

اما، فواید ورزش بسیار فراتر از این موارد بوده و می تواند به جوان ماندن بیولوژیکی انسان ها کمک قابل ملاحظه ای کند.

تحقیقات نشان می دهد که کسانی که به طور منظم و پر انرژی ورزش می کنند در مقایسه با بزرگسالان سالمی که تحرک ندارند، تلومرهای بلندتری دارند – تلومرها نشانگرهای زیستی سلولی هستند که با گذر عمر کوتاه تر می شوند.

ورزش کردن متداوم می تواند از کاهش حافظه، افزایش التهاب و شیوع بیماری دیابت نوع 2 جلوگیری کند.

پس، نگذارید تا "بدن تان زنگ بزندو فرسوده شود."بنابراین، تحرک بدنی را به هر شکلی که دوست دارید مثل پیاده روی، دوچرخه سواری و یا حرکات موزون به زندگی روزمره خود وارد کرده و روزانه 25 تا 30 دقیقه را به آن اختصاص دهید.

در ضمن، سعی کنید که ورزش جزء عادات روزمره شما شده و به آن به عنوان بخش جدایی ناپذیر زندگی خود نگاه کنید.

روابط اجتماعی ضعیف

مطالعات نشان می دهد که داشتن دوستان خوب حتی بیشتر از روابط نزدیک خانوادگی و فامیلی به جوان ماندن افراد کمک می کند.

برخورداری از روابط دوستی با دیگران منجر به کاهش خشم، افسردگی و ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

بنابراین، حتی اگر زندگی پر مشغله ای دارید، سعی کنید زمانی را برای ارتباط با دیگران اختصاص داده و روابط اجتماعی خود را گسترش دهید.

در ضمن، می توانید از شبکه های اجتماعی و اینترنت استفاده کرده و در محیط مجازی با دوستان خود گفتگو کنید.

مصرف نامنظم سبزی و میوه

سبزی و میوه ها سرشار از ترکیباتی موسوم به آنتی اکسیدان می باشند که در تمیز کردن بدن از سلول های رادیکال آزاد نقش بسیار پر رنگی دارند.

در ضمن، سلول های رادیکال آزاد احتمال و خطر ابتلا به سرطان را در افراد افزایش می دهند.

اما، مصرف این مواد غذایی باید به صورت یک عادت همیشگی و روزمره باشد، زیرا آنتی اکسیدان های موجود در انواع سبزی و میوه معمولا برای تنها چند ساعت در بدن فعال می مانند.

بدین ترتیب، با مصرف دائم این مواد غذایی مهم می توانید به طور پیوسته بدن را از شر سلول ها غیر سالم و مضر خلاص کرده و از بروز پیری زودرس جلوگیری نمایید.

گوش دادن دایمی موسیقی به وسیله هدفون

هیچ چیز به این اندازه که دایم از دیگران بخواهید حرف های شان را تکرار کنند، به دلیل اینکه خوب نشنیده اید، فرد را پیر و حتی مانند 100 ساله ها نشان نمی دهد.

این روزها از دست دادن و یا کم شدن شنوایی، به دلیل دایما گوش کردن موسیقی به بلندی هزاران دسی بل رایج شده و سرعت یافته است.

ما هر روز با استفاده از هدفون ها و گوشی های هوشمند خود موسیقی گوش می دهیم و به گوش های خود کوچکترین توجهی نداریم.

برای اینکه به ناشنوایی و یا کم شنوایی زودرس دچار نشوید، تاجایی که می توانید صدای موسیقی را پایین بیاورید.

 منبع: زندگی آنلاین

این معجون چربی‌های شکم را به خاک و خون می‌کشد

ترکیب موز و زنجبیل معجونی است که به جنگ چربی‌های شکم می‌رود و شما را از شر چربی‌های اضافه نجات می‌دهد.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بسیاری از کسانی که دچار افزایش وزن یا چاقی هستند، برای لاغر کردن خود و کاستن چندین کیلو از چربی زائد بدن به غذاها یا روش های درمانی خاص پناه می برند ولی اینگونه کاهش وزن چندان مؤثر نیست بلکه گاهی مضر هم هست.

اگر شما دچار افزایش وزن هستید و می خواهید از دست چربی شکمی رها شوید، راه و روش های طبیعی را در پیش بگیرید.

مشکل افزایش وزن و چاقی در کشورهای صنعتی بسیار شایع است به عنوان مثال حدود 8 / 33 درصد بزرگسالان و 17 درصد کودکان دچار چاقی هستند.

همه دست اندرکاران بخش بهداشتی و درمانی متفق القول هستند که بدن انسان فقط هنگامی وزن طبیعی خود را بازمی یابد که سالم باشد و سالم بودن بدن مستلزم رعایت اصول تندرستی و مصرف مقدار فراوان سبزی ها و میوه هاست.

مصرف مخلوط موز می تواند چربی شکم را آب کند و شما را از چند کیلو وزن اضافی نجات دهد.

مخلفات مخلوط موز برای آب کردن چربی شکمی :

یک موز رسیده

یک قاشق بزرگ زنجبیل پوست کنده

یک لیوان توت یخ زده

دو قاشق بزرگ آرد دانه تازه برزگ


روش تهیه مخلوط موز :

مخلفات را در مخلوط کن بریزید و به هم بزنید سپس مصرف کنید.

مخلوط موز را می توان به جای صبحانه یا ناهار یا شام مصرف کرد .


فواید مخلوط موز :

موز سرشار از پتاسیم، آنتی اکسیدان، قند طبیعی و فیبر است که همه این مواد برای بدن مفید است و باعث افزایش کارایی آن می شود. موز همچنین باعث تنظیم قند خون می شود و به هضم و جذب مواد غذائی بسیار کمک می کند و بدن را نیز از ریزپسماندها و مواد سمی پاک می کند و چربی هائی را که در اطراف شکم جمع شده است، آب می کند و کاهش می دهد. موز گذشته از این فواید، باعث احساس سیری می شود و شما را از خوردن میان وعده ها یا غذاهای آماده یا چرب یا بسیار شیرین و متعاقب آن افزایش وزن بازمی دارد.

زنجبیل نیز برای بدن انسان بسیار مفید است. برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف زنجبیل متابولیسم سوخت و ساز بدن را بهبود و تسریع می بخشد و باعث آب شدن چربی شکمی می شود و اشتهای انسان را تنظیم می کند و باعث رفع یبوست می شود.

تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل باعث احساس سیری می شود و مصرف یک لیوان چای زنجبیل پیش از غذا باعث کاهش احساس گرسنگی می شود و متعاقب آن فرد را از خوردن غذای بسیار بازمی دارد.