نخ دندان و ادعای تازه دندانپزشکان!

استفاده از نخ دندان سودمند نیست مگر در شرایطی که فاصله بین دندان‌ها به حدی کم و چسبیده به هم باشد که استفاده از مسواک بین دندانی امکان‌پذیر نباشد و نخ دندان انتخاب بهتری باشد.
انجمن دندانپزشکی انگلیس اعلام کرد: استفاده از نخ دندان تاثیری بر سلامت دندان‌ها ندارد و حتی می‌تواند اتلاف وقت باشد.بر اساس مطالعه جدید این انجمن، اختصاص پنج دقیقه در روز به استفاده از نخ دندان فایده‌ای ندارد یا تاثیر آن بسیار ناچیز است چرا که شواهد مستندی مبنی بر تاثیرگذاری این شیوه وجود ندارد و هم‌اکنون در آمریکا توصیه‌های پزشکی برای استفاده از نخ دندان از دستورالعمل‌های رسمی بهداشتی حذف شده است.
 
به گفته متخصصان این انجمن، مطالعات مربوط به کارآیی نخ دندان قابل اعتماد نیستند چون برخی از آنها تنها برای مدت دو هفته انجام گرفته و در این مدت کوتاه، پوسیدگی دندان یا بیماری‌های دهان کمتر احتمال دارد، رخ دهد. پرفسور دامئین والمسلی از انجمن دندان‌پزشکی انگلیس گفت: استفاده از نخ دندان کمترین تاثیر را دارد. همچنین برای پاکسازی نواحی بین دندانی استفاده از مسواک بین دندانی مفیدتر است. با این حال استفاده از نخ دندان سودمند نیست مگر در شرایطی که فاصله بین دندان‌ها به حدی کم و چسبیده به هم باشد که استفاده از مسواک بین دندانی امکان‌پذیر نباشد.
 
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، به گفته والمسلی بهترین روش برای کاهش خطر پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه، مسواک کردن دندان‌ها دو بار در روز با خمیر دندان‌های حاوی فلوراید و مراجعه منظم به دندانپزشک است. همچنین ضروری است از مصرف مواد قندی تا حد لازم خودداری شود.

هرکول ایرانی به جنگ داعش می رود!

هرکول ایرانی برای جنگ با داعش داوطلبانه به سربازان و نیروهای ضد داعشی پیوست.

به گزارش افکارنیوز، هالک یا هرکول ایرانی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که برای جنگ با داعش به میدان می رود.

سجاد غریبی، 24 ساله که دارای 127 هزار فالور در صفحه اینستاگرام خود است، در این شبکه اجتماعی اعلام کرد، آماده پیوستن به نیروهای ایرانی برای جنگ با داعش در سوریه است.

تاکنون به خاطر ظاهر این وزنه بردار شایعاتی بی اساس درباره وی دهان به دهان می شد. بسیاری از مردم با شایعه پراکنی ادعا می کردند که سجاد، جلاد داعش است ولی سرانجام غریبی با انتشار این پست در صفحه اینستاگرام خود به شایعات پایان داد و اعلام کرد که به جنگ این گروهک تروریستی خواهد رفت.

اگرچه هنوز اطلاعات زیادی درمورد زندگی شخصی وی به دست نیامده ولی سجاد غریبی می گوید: " پایان جنایات داعش در سوریه، آرزوی قلبی من است." این وزنه بردار ایرانی با بیان این جملات تبدیل به یکی از محبوب ترین های اینستاگرام در بین کاربران شد.

غریبی قادر به بلند کردن وزنه های 180 کیلوگرمی است که از وزن خودش بیشتر است و در بسیاری از رقابت های وزنه برداری شرکت کرده است.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین: شهید بابایی با پیشه کردن تقوای الهی دست‌خوش هوای نفس نشد

خبرگزاری میزان- جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین گفت: آمریکا کشوری بود که در آن فساد گسترش داشت و انسان به راحتی می‌توانست در گناه قرار بگیرد ولی شهید بابایی تقوای الهی پیشه کرد تا دست‌خوش هوای نفس نشود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان،بیست و نهمین سالگرد شهادت سرلشگر خلبان، شهید عباس بابایی و یادبود پدر مقاوم، مادر صبور و همسر وفادارش با حضور مسؤولین و مردم شهیدپرور به ویژه خانواده شاهد و ایثارگر در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار ‌شد.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین در این مراسم به زندگینامه شهید بابایی اشاره و اظهار کرد: شهید بابایی شخصیت خداگونه‌ای داشت و همواره در کسب معرفت و تقوا تلاش می‌کرد.

امیر پیری بیان کرد: شهید بابایی در اقامه نماز مصمم بود، به‌طوری که وقتی به آمریکا برای کسب علم رفته بود دست از اقامه این فریضه دینی خود برنداشت.

وی افزود: آمریکا کشوری بود که در آن فساد گسترش داشت و انسان به راحتی می‌توانست در گناه قرار بگیرد ولی شهید بابایی تقوای الهی پیشه کرد تا دست‌خوش هوای نفس نشود.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین با بیان اینکه هر کس خود را به خداوند متعال وصل کند سعادتمند می‌شود، مطرح کرد: شهدای انقلاب و دفاع مقدس چنین کردند که توانستند به مقام والا یعنی شهادت برسند و نزد پروردگارشان باشند.

پیری با اشاره به اینکه آرامش و امنیت کشور خود را مدیون رشادت و ایثارگری شهدا هستیم، عنوان کرد: تمام مردم و مسؤولان قدردان شهدا باشند و در احیا و زنده نگهداشتن اهداف و آرمان‌های شهدا در جامعه تلاش کنند تا رضایت شهیدان به دست آید.

وی بیان کرد: تمام مردم و مسؤولان باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشند تا کشور از گزند دشمنان در امان باشد.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصوم(س) گفت: بر دختران و زنان ما واجب است که از این بانوی بزرگوار درس بگیرند و سیره ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

گفتنی است، پس از این مراسم مدعوین شرکت‌کننده با قرائت فاتحه و نثار گل بر مزار شهید عباس بابایی، یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشتند.

همچنین در ادامه، بر مزار والدین شهید بابایی و همسر گرامی ایشان حضور یافته و یاد آن‌ها را نیز با قرائت فاتحه و نثار گل گرامی داشتند.

نشانه های بارز یک فرد فوق العاده باهوش

ک فرد باهوش خود را در معرض ایده‌ها و فرصت‌های جدید قرار می‌دهد. به عقیده یکی از اندیشمندان افراد باهوش برای شنیدن و پذیرش نظرات و ایده‌های دیگران تمایل نشان می‌دهند و همواره از راه‌حل‌های جایگزین استقبال می‌کنند. نشانه های بارز یک فرد فوق العاده باهوش  چندی پیش موضوعی در میان کاربران شبکه اجتماعی "کورا" (Quora) با طرح این سوال مطرح شد: «ویژگی های مشترک بین افراد باهوش کدامند؟» تعدادی از کاربران بر اساس تجارب شخصی خود و عده‌ای دیگر بر اساس تجارب تحصیلی به پرسش بالا پاسخ دادند.
 
محققان در مورد 8 ویژگی مطرح از سوی کاربران اتفاق نظر داشته و برای آن‌ها مبنای نظری ارائه کرده‌‌اند.
 
نشانه های بارز یک فرد فوق العاده باهوش  
 
عقیده بر آن است، افراد دارای هوش استثنایی از ویژگی‌های مشترک زیر برخوردارند:
 
1.توانایی تطبیق‌پذیری در آنان قابل ملاحظه است
 
بسیاری از کاربران به این نکته اشاره کردند که افراد باهوش از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و در شرایط مختلف می‌توانند شرایط را به نفع خودشان تمام کنند.
 
روانشناسان ضمن پذیرش این نقطه نظر می‌گویند: افراد باهوش برای تغییر رفتارهای خود به منظور مقابله با چالش‌های محیطی به هوش خود متوسل می‌شوند.
 
2.هرچه بیشتر در زندگی به جلو پیش می‌روند، بیشتر متوجه می‌شوند که مسائل بسیاری را هنوز نتوانسته‌اند کشف کنند.
 
افراد باهوش "می‌توانند" اعتراف کنند که نسبت به موضوع خاصی شناخت کافی ندارند. یکی از صاحب نظران در این خصوص می‌گوید: «گفتن جمله "نمی‌دانم" خود مستلزم شهامتی است که تنها در افراد باهوش دیده می‌شود. درست است که این افراد ممکن است به موضوعی اشراف نداشته باشند، اما در هر صورت آن را یاد می‌گیرند».
 
3.حس کنجکاوی در آنان سیری‌ناپذیر است
 
گفته می‌شود آلبرت انیشتین در جمله‌ای تاریخی گفت: «من استعداد خاصی ندارم و شاید بتوان گفت تفاوتم با بسیاری از افراد در حس کنجکاوی و علاقه‌مندی‌ام به مسائل است».
 
مطالعه‌ای در سال 2016 نشان داد که بین هوش بچه‌ها و آمادگی برای کسب تجارب نوعی ارتباط معنادار وجود دارد، که در نهایت منجر به حس کنجکاوی (یا بهتر است بگوییم "هوشمندی") در افراد بزرگسال می‌شود.
 
4.دید وسیعی نسبت به مسائل دارند
 
یک فرد باهوش خود را در معرض ایده‌ها و فرصت‌های جدید قرار می‌دهد. به عقیده یکی از اندیشمندان افراد باهوش برای شنیدن و پذیرش نظرات و ایده‌های دیگران تمایل نشان می‌دهند و همواره از راه‌حل‌های جایگزین استقبال می‌کنند.
 
5.افراد باهوش در خلوت خود سیر می‌کنند
 
افراد به شدت باهوش عمیقاً فردگرا و درون‌گرا هستند. این اشخاص از خلوتشان لذت می‌برند.
 
6.از مدیریت فردی بالایی برخوردارند
 
افراد دارای هوش استثنایی از طریق برنامه ریزی، شفاف‌سازی اهداف، بررسی استراتژی‌های جایگزین و مقایسه نتایج آن‌ها از پس چالش‌های پیش‌رو بر می‌آیند.
 
محققان ارتباطی بین کنترل فردی و هوش پیدا کرده و معتقدند که هنگام اعمال مکانیسم‌های کنترل فردی، قسمتی از قشر مغز فعالیت بیشتری از خود نشان می‌دهد.
 
7.بسیار بامزه‌اند
 
دانشمندان با این نظر کاربران موافقند که افراد باهوش بسیار شوخ‌طبع هستند. در تحقیقات انجام شده، افراد طنزپرداز نمره بالاتری در تست‌های "هوش لفظی" کسب کرده‌اند.
 
8. احساسات در افراد باهوش موج می‌زند
 
افراد باهوش از زاویه دید دیگران به قضایا نگاه کرده و می‌توانند احساس سایرین را درک کنند.
برخی روانشناسان معتقدند همدلی و پاسخ به نیازها و احساسات دیگران و رفتار نوع‌دوستانه بخش مهمی از "هوش احساسی" محسوب می‌شود.
 
افراد دارای هوش احساسیِ بالا از معاشرت و مکالمه با مردم لذت می‌برند.
باشگاه خبرنگاران