برجام بهانه ای برای خلع سلاح پله پله ایران است

برجام بهانه ای برای خلع سلاح پله پله ایران است
مسئولین بدانند که اگر همه درها را بزنند و در مقابل بهانه جویی های دشمن سر تعظیم فرود آورند و برجام ها به راه بیاندازند، در نهایت را مستقیم برای آنها اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "مطاف24"،  سال ۱۳۸۲ مذاکرات هسته ای با موضوعیت، چگونگی ادامه برنامه هسته‌ای ایران آغاز شد و طرف مذاکره کننده راه برداشتن تحریم ها را راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران اعلام کرد، آمریکا که پیشرفت های هسته ای ایران را در اوج تحریم ها بر نمی تابید با وجود اطمینان از صلح آمیز بون این پیشرفت ها، آن را خطری برای جامعه جهانی اعلام کرد  و با انواع تحریم ها و وعده و وعیدها سعی در کاهش و در نهایت حذف برنامه ی هسته ای ایران داشت.

با وجود کوتاه آمدن برخی مسئولین در فعالیت های هسته ای نه تنها از تحریم ها کاسته نشد بلکه تشدید نیز شد و این بار از موضوع اصلی مذاکره یعنی هسته ای عدول و می گویند که ایران نباید صنعت موشکی داشته باشد چرا که آن را برای جامعه جهانی تهدید می دانند! اما باید دید معنی تعبیر جامعه جهانی در گفتمان آمریکایی ها کیست و چیست؟

قطعا منظور آنها کشورهای آفریقایی و آسیایی نخواهند بود چرا که خود آنها عامل جنگ افروزی در این کشورها هستند، بلکه منظور آنها از جامعه جهانی دولت نامشروع اسرائیل است، آمریکا به خوبی می داند که دشمنی ایران و اسرائیل ریشه ای کهن دارد چرا که اسرائیل هیچگاه از سرشت پلید خود کوتاه نمی آید. لذا آمریکا پیشرفت های نظامی و … ایران را مانعی مستحکم در مقابل خواسته های نامشروع اسرائیل می بیند و از طرفی گزینه های روی میز اوباما (تهدید) نیز به اتمام رسیده است!

به همین دلیل می خواهد به بهانه برجام، پله پله ایران را خلع سلاح نظامی، اقتصادی، فرهنگی و … کنند تا رژیم صهیونیستی یکه تاز به راحی اهداف استکباری خود را در دنیا دنبال کند.

حال چه باید کرد؟

علی رغم تشدید تحریم ها، بهانه جویی ها و نقض پیمان های آشکار از سوی آمریکا، متاسفانه برخی مسئولین نه تنها پاسخ محکمی به این زیاده خواهی ها ندادند بلکه سکوت را بر اقدام ترجیح دادند.

این در حاکی است که امام خامنه ای(مد ظله العالی)  چندیدن سال پیا پی، راه حل عبور از این پیچ خطرناک را مکررا و مؤکیدا گوشزد کردند ، اینکه تنها راه نجات از مشکلات اقتصادی و رهایی از تحریم ها، تکیه بر اقتصاد دانش بنیان است، اقتصادی که تهدید بر دار نباشد، اقتصادی که فرهنگ ساز باشد، اقتصادی که ریشه داشته باشد و در مقابل تند باد تحریم ها نلرزد.

مسئولین بدانند که این راه حل(اقتصاد مقاومتی) تنها یک شعار نیست بلکه از دل بررسی های کارشناسانه و حکیمانه و منطقی برخواسته است  و کارساز خواهد بود  و بدانند که  اگر همه درها را بزنند و در مقابل بهانه جویی های دشمن سر تعظیم فرود آورند و برجام ها به راه بیاندازند، در نهایت را مستقیم  برای آنها اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.