روسیه تنها کشوریست که قادر به کنترل صحنه عملیات‌ها در سوریه است



نشریه ایتالیایی «ایل جورنال» طی گزارشی اعلام کرد که روسیه تنها کشوریست که می‌تواند صحنه عملیات‌ها در سوریه را کنترل کند و استراتژی آتش‌بس خاص خود در خصوص بحران سوریه را دارد.

خبرگزاری فارس: روسیه تنها کشوریست که قادر به کنترل صحنه عملیات‌ها در سوریه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه ایتالیایی «ایل جورنال» طی گزارشی به قلم «جیان میکالسین» نوشت: پیشنهادات مسکو در خصوص حل مسالمت‌آمیز مناقشه سوریه، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را به سخره می‌گیرد.

روسیه تنها کشوری است که استراتژی آتش‌بس خاص خود در خصوص بحران سوریه را دارد و همین امر اوباما را به سخره می‌گیرد.

در ابتدای فوریه جاری، «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد که روسیه طرح آتش‌بسی را در خصوص سوریه به واشنگتن ارائه کرده و به رغم آنکه «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا بارها از مقامات روس خواسته بود عملیات نیروهای هوایی خود در منطقه را متوقف کنند، اما به نظر می‌رسد که دولت اوباما در بن‌بست گرفتار شده و روش‌های اقدام آن محدود به نظر می‌رسند.

در حال حاضر تنها گروه تروریستی جبهه النصره ممکن است بتواند با نیروهای هوایی روسیه و ارتش سوریه مقابله و در برابر آنها مقاومت کند و توقف عملیات‌های روسیه در سوریه و عملیات‌های ارتش سوریه نشان دهنده توقف عملیات‌های کردهایی است که در شمال شرقی این کشور مشغول مبارزه با داعش هستند و اوباما با رد پیشنهاد روسیه خود را در موقعیتی بسیار حساس قرار می‌دهد چرا که وی در واقع در بقای دشمنان غرب نظیر القاعده مشارکت دارد.

 

 

ارتش روسیه از روز 30 سپتامبر سال 2015 میلادی با مجوز پارلمان این کشور و بنا به درخواست دولت سوریه عملیات هوایی گسترد‌ه‌ای علیه تروریست‌ها در سوریه آغاز کرد.

همزمان ارتش سوریه و نیروهای مردمی به صورت هماهنگ با نیروی هوایی روسیه در تلاش برای پیشروی و بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل تروریست‌ها هستند.

پوتین دلیل تصمیمش برای کمک به دولت سوریه را نگرانی از احتمال نفوذ تروریست‌ها به روسیه عنوان کرده است. هزاران نفر از اتباع چچن که دیدگاه‌های افراطی دارند، برای کمک به داعش به سوریه سفر کرده‌اند و مسکو می‌گوید بازگشت آن‌ها به روسیه می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی این کشور باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.