تاثیر زردچوبه در مقابله با انواع سرطان ها

به گفته محققان، زردچوبه می تواند بر سرطان های متفاوتی نظیر سرطان سینه و تخمدان تاثیرگذار باشد.

به گزارش عصرخبر، مطالعات نشان می دهد زردچوبه در درمان انواع سرطان ها از جمله سینه و تخمدان، که در طول دهه گذشته ۳۰ درصد در بین زنان افزایش یافته است، تاثیرگذار است.

زردچوبه دارای حدود ۲۰ مولکول با خاصیت آنتی بادی، ۱۴ مولکول با قدرت پیشگیرانه از سرطان و ۱۲ مولکول با تاثیر ضد تومور است.

به گفته محققان، حداقل ۱۲ مولکول موجود در این ماده خوراکی دارای تاثیر ضدسرطانی هستند که ۱۰ مولکول آن دارای ویژگی های ضداکسایشی هستند.

در مجموع زردچوبه به خاطر خواص آنتی بیوتیکی، ضدعفونی کننده، ضدسرطان و آنتی اکسایشی معروف است. همچنین ماده بسیار خوب و مفیدی هم برای دستگاه گوارش است.

طبق این مطالعه، زردچوبه حاوی کورکومینویدهایی است که مولفه اصلی موثر در درمان سرطان هستند.

به گفته محققان، کورکومینوید که ماده نارنجی زردچوبه را تشکیل می دهد، به شکل گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته و قابلیت آن در درمان سرطان های سر و گردن، سینه، ریه، روده و معده، تخمدان، ملانوما، سرطان های مربوط به سیستم اعصاب، تومورهای سرطانی، سرطان خون و غدد لنفاوی مورد تایید است.

به گفته محققان، زردچوبه با ممانعت از توپوایزومراز آنزیمی که برای تکثیر سلول های سرطانی لازم است، می تواند مانع از رشد این سلول ها شود. همچنین مطالعات نشان داده است در سرطان پیشرفته سینه، مصرف زردچوبه موجب افزایش تاثیر شیمی درمانی شده و از گسترش سلول های سرطانی به ریه ها جلوگیری می کند.

تفاوت های اساسی مغز زنان و مردان!

تحقیقات اخیر از تفاوت‌هایی در فعالیت‌های مغزی آقایان و خانم‌ها حین انجام کارهای مشارکتی خبر می‌دهد. تفاوت های اساسی مغز زنان و مردان!

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی، زمانی که صحبت از رفتار اجتماعی افراد به میان می‌آید، باید به تفاوت‌های آشکار مردان و زنان اشاره کرد. محققان بر این باورند حس همکاری در میان مردان و زنان از ساز و کارهای متفاوتی تبعیت می‌کند.

تا به حال، تحقیقات زیادی در خصوص تفاوت‌های همکاری در مردان و زنان صورت گرفته است. در اغلب این مطالعات اشخاص در موقعیتی قرار می‌گیرند که باید در آن با کمک یگدیگر کاری را به سرانجام برسانند.

در یکی از این مطالعات که به تازگی صورت گرفته است، 222 فرد، شامل 110 خانم، به گروه‌های زوج تقسیم شدند.

محققان سه نوع زوج را شامل زوج‌های مذکر، زوج‌های مونث و زوج‌های مختلط تشکیل دادند و از هر زوج درخواست کردند تا کاری را با همکاری یکدیگر انجام دهند.

افراد هر زوج روبه‌روی یکدیگر بر روی صندلی نشسته و چهره یکدیگر را مشاهده می‌کردند. از آن‌ها خواسته شد که با هم صحبت نکنند و هنگام تغییر رنگ دایره روی صفحه رایانه بلافاصله دکمه‌ای را فشار دهند.

زمانی ماموریت هر زوج با موفقیت انجام می‌شد که دو فرد به طور همزمان دکمه را فشار می‌دادند. با این آزمون میزان مشارکت در بین زوج‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان داد زوج‌های مذکر نسبت به زوج‌های مونث همخوانی و مشارکت بیشتری از خود نشان می‌دهند. همچنین زوج‌های مختلط دارای همکاری کمتری نسبت به زوج‌های مذکر یا مونث بوده‌اند.

عکس‌برداری‌های مغز نشان داد، فعالیت مغزی زوج‌های مذکر یا مونث نسبت به فعالیت‌های مغز گروه‌های مختلط حین انجام ماموریت‌ها بیشتر است

"جوزف بیکر"، استاد دانشکده داروسازی دانشگاه استنفورد و سرپرست تحقیق می‌گوید: «نتایج حاصل از این تحقیق‌ها با بررسی کارکردهای مغز و ابعاد فیزیولوژیکی به رفع اختلافات زنان و مردان کمک شایانی می‌کند»

وی ادامه می‌دهد: «دستاوردهای این قبیل تحقیقات با تقویت حس مشارکت در افراد دارای بیماری‌های روحی و روانی به ویژه اوتیسم کاربرد فراوانی خواهند داشت»

6 خاصیت عجیب هندوانه!

هندوانه با بیش از 90 درصد آب، میوه ای فوق العاده برای روزهای گرم تابستان است. تهیه اسموتی از این میوه یا افزودن آن به سالاد و یا مصرف آن به صورت میوه، وجودتان را خنک کرده و عطش این روزها را برطرف می سازد.

6 خاصیت عجیب هندوانه!

در این مطلب کوتاه گوشه ای از خواص هندوانه را با هم مرور می کنیم. لطفاً ما را همراهی کنید.

هندوانه سرشار از آب

هندوانه از 92 درصد آب تشکیل شده است و میوه ای برای پیشگیری از عطش و تأمین آب بدن محسوب می شود. گوشت این میوه باعث خنک شدن و تمیزی بدن از شر سموم می شود. هندوانه قند و کالری خیلی بالایی ندارد و شما می توانید بدون نگرانی از برهم خوردن تناسب  اندامتان از این میوه به اندازه  ی متعادل میل کنید.

هندوانه منبع سدیم و پتاسیم

از دست دادن زیاد سدیم و پتاسیم به دلیل تعریق باعث بروز حالت تهوع، دهیدراته شدن بدن، کرامپ های عضلانی یا سرگیجه می شود. هندوانه سرشار از این دو ماده معدنی است و کمبود آن ها را جبران می کند. بنابراین علائم و خطرات ذکر شده را به حداقل می رساند.

هندوانه سرشار از ویتامین ها

هندوانه منبع ویتامین C بوده و برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر عمل می کند. این ویتامین برای سلامتی دندان ها و لثه ها لازم است و از بروز آسیب های سلولی پیشگیری می کند. هندوانه همچنین سرشار از ویتامین B6 است که در سوخت و ساز بدن شرکت کرده و به ساخت بافت ها کمک می کند. در نهایت اینکه ویتامین A موجود در این میوه برای تقویت چشم ها بسیار موثر است.

هندوانه محرک میل جنسی

تا به امروز هندوانه به عنوان شناخته تر شده ترین منبع سیترولین است. محققان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که این اسیدآمینه به انبساط رگ های خونی کمک می کند. بنابراین مصرف زیاد و منظم این میوه در بهبود عملکرد جنسی تأثیر زیادی دارد.

هندوانه دیورتیک طبیعی

هندوانه میوه ای دیورتیک (ادرارآور) است و به مقابله به احتباس آب کمک می کند. مصرف این میوه یک ملین قوی محسوب می شود و به تنظیم فلور روده کمک می کند.

هندوانه برای پوستی سالم تر

لیکوپن، یک آنتی اکسیدان قوی است که در هندوانه وجود دارد و به بهبود قدرت سلول های پوست در محافظت از مضرات اشعه های ماورای بنفش کمک می کند. این آنتی اکسیدان خطر آفتاب سوختگی پوست را کاهش می دهد و پوست را به صورت عمقی آبرسانی می کند

این ۵ غذا را قبل از خواب نخورید

با شروع ماه مبارک رمضان خواب مناسب تبدیل به یکی از چالش های مردم می شود. از آنجایی که وعده افطار به زمان خواب بسیار نزدیک است، پس باید مواظب آنچه می خورید باشید، برخی غذاها هستند که شاید مانع خوابیدنتان شوند و فکر نمی کنم هیچکس...
به گزارش مشرق، با شروع ماه مبارک رمضان خواب مناسب تبدیل به یکی از چالش های مردم می شود. از آنجایی که وعده افطار به زمان خواب بسیار نزدیک است، پس باید مواظب آنچه می خورید باشید، برخی غذاها هستند که شاید مانع خوابیدنتان شوند و فکر نمی کنم هیچکس دوست داشته باشد وعده سحر را از دست بدهد.
1- غذاهای چرب و چیلی

غذاهای چرب و سنگین نه تنها باعث می شود روز بعد احساس خستگی کنید، بلکه باعث خواهند شد معده بیش از حد به کار گرفته شود تا تمام آن غذا را هضم نماید. از غذاهایی مانند فست فودها، آجیل، بستنی، و غذاهای بیش از حد پنیری پرهیز کنید.
2- غذاهایی با کربوهیدرات یا قند بسیار بالا

غذایی با شیرینی ملایم شاید تنها چیزی باشد که برای یک خواب آرام نیاز دارید، اما برای مثال اگر یک قطعه بزرگ کیک شکلاتی بخورید، بالا رفتن قند خون ممکن است باعث شود انرژی تان نیز بالا برود و در ادامه مانع خواب راحت شود. از خوردن کیک، کوکی، و دیگر میان وعده های سرشار از کربوهیدرات پرهیز کنید به جای این نوع غذاها یک سیب میل کنید.
3- گوشت قرمز و دیگر پروتئین ها

مانند غذاهای چرب، خوردن گوشت قرمز آن هم دیروقت در معده تان ماندگار می شود و خواب را برایتان دشوار خواهد کرد. مجبور نیستید که همه پروتئین ها را با هم نادیده بگیرید. فقط مطمئن شوید به دنبال پروتئین های کم چرب با حجم پایین می روید، برای مثال یک لیوان ماست.
4- غذاهای حاوی ادویه

ادویه جات شاید برای بیشتر بیماری ها درمان باشند، اما وقتی شب هوس خوردن غذایی را می کنید، از غذاهای تند فاصله بگیرید. غذاهای تند و پر ادویه ممکن است معده را ناراحت کنند، و مواد شیمیایی موجود در غذاهای حاوی ادویه ممکن است باعث تحریک حواستان شود و به خواب رفتن را برایتان دشوار کند.
5- وعده سنگین

میان وعده آخر شب نباید تبدیل به یک وعده کامل شود. کل کالری وعده نزدیک به زمان خواب را زیر 200 نگه دارید تا با خوابیدن مشکلی پیدا نکنید.

این میوه شگفت انگیز را از دست ندهید

آلبالو تصفیه کننده خون و ضدالتهاب است. این میوه خوش رنگ دردهای بدن را تسکین می دهد. آلبالو سرشار از پتاسیم، کلسیم، فسفر و سدیم است و پوستتان را جلا می دهد.
به گزارش جام جم سرا ، در این مطلب قصد داریم گوشه ای از خواص فوق العاده این میوه را نشان دهیم. لطفاً با ما همراه باشید.
آلبالو برای آرامش اعصاب
آلبالو تأثیر زیادی در آرامش سیستم عصبی دارد و همچنین به افزایش تمرکز کمک می کند. این ویژگی به رنگ آلبالو مربوط می شود. نتایج پژوهشی که در آمریکا انجام شده است نشان می دهد افرادی که عطر آلبالو را استشمام کرده اند به میزان 15 درصد خلاق تر بوده اند. به عقیده متخصصان، آلبالو باعث تحریک منطقه ای از مغز می شود که مسئول تمرکز است و بنابراین توانمندی فرد در انجام کارها را بالا می برد.
آلبالو دوست کبد و کلیه ها
آلبالو برای تنظیم عملکرد کبد و معده مؤثر است. این میوه حاوی سوربیتول است که به آن اندکی خاصیت ملینی می دهد. میزان بالای پتاسیم این میوه به دفع اوره و سموم خون کمک زیادی می کند. در نتیجه مصرف آن تأثیر مثبتی روی کلیه دارد و به بهبود عملکرد آن ها کمک زیادی می کند. این میوه سنگ های کلیه و مثانه را از بین می برد. مصرف منظم این میوه برای بهبود نارسایی کبد و ورم معده مؤثر است. این میوه باعث تقویت بدن نیز می شود. نوشیدن دم کرده دم آلبالو باعث خنک شدن بدن و برطرف کردن احتباس آب می شود.

آلبالو ضدالتهاب است
تأثیر دیورتیک آلبالو برای افرادی که از آرتریت و نقرس رنج می برند مؤثر است. محققان به این نتیجه رسیده اند که این میوه های خوش رنگ و خوشمزه حاوی میزان زیادی آنتوسیانین است و این آنتی اکسیدان خواص ضدالتهابی بسیار قوی ای دارد. نتایج پژوهشی که در دانشگاه ایالت میشیگان انجام شده نشان می دهد که آلبالو در کاهش التهاب های بافت های بدن که ایجاد سردرد می کنند 10 برابر مؤثرتر از قرص آسپرین است. بنابراین اگر ورزشکار هستید یا از دردهای میگرنی رنج می برید حتماً آلبالوی بیشتری میل کنید.

آلبالو سلاحی در برابر سرطان
آلبالو نیز همانند گیلاس حاوی ماده ای به نام الکل پریلیل است که ارزش درمانی بالایی به این میوه می دهد. به عقیده ی محققان سرطان شناس، الکل پریلیل تأثیر زیادی در درمان سرطان سینه، سرطان ریه، سرطان کبد، سرطان معده و سرطان پوست دارد. این محققان معتقد هستند که مصرف آلبالو در چهارچوب رژیم غذایی سالم و متنوع می تواند به بدن در جهت مقابله با سرطان کمک زیادی بکند. این میوه همچنین حاوی کرستین و آنتوسیانین نیز هست که اثرات ضدسرطانی دارند. نتایج پژوهش های متعدد نشان داده است که مصرف آلبالو از تشکیل زخم در روده که مستعد سرطانی شدن است پیشگیری می کند. این میوه رشد سلول های سرطانی در روده ها را کاهش می دهد.

آلبالو برای کاهش وزن
آلبالو منبع خوب پکتین است که یک فیبر محلول در آب محسوب می شود و در روده ها نوعی ماده ی ژله ای شکل و چسبنده ایجاد می کند. این ماده به ترکیبات آسیب رسان چسبیده و اجازه نمی دهد که جذب بدن شوند. در واقع مولکول های چرب در این ماده چسبناک زندانی شده و نمی توانند وارد جریان خون شوند. زمانی که پکتین در معده حل می شود حجیم شده و جای زیادی اشغال می کند. در نتیجه این دو تأثیر روند کاهش وزن سرعت می گیرد. این فیبر همچنین قند را به خود جذب کرده و احساس سیری ایجاد می کند. یادتان باشد که مصرف میوه های سرشار از پکتین باعث کاهش وزن و بهبود سلامت قلب می شود.

آلبالو مفید برای هضم غذا
میزان بالای فیبر موجود در گوشت آلبالو برای هضم غذا مفید است. وجود سوربیتول در قندهای این میوه تأثیر ملینی اندکی دارد. بنابراین افرادی که دچار یبوست هستند نیز می توانند از آن مصرف کنند. این میوه باعث تقویت دستگاه گوارش و تمیزی روده ها می شود. البته مصرف آلبالو برای افرادی که از ورم معده و ورم روده رنج می برند توصیه نمی شود چون به خوبی نمی توانند آن را هضم کنند.

آلبالو مفید برای پوست
آنتوسیانین موجود در آلبالو باعث قرمزی رنگ این میوه می شود. این آنتی اکسیدان در بدن باعث تشکیل اسیدآمینه های ضروری برای عملکرد خوب آن می شوند. آنتوسیانین همچنین قادر است سلول های پوست را از پیری زودهنگام و اثرات منفی اشعه های ماورای بنفش حفظ کند. این میوه برای بهبود وضعیت پوست و رفع خستگی آن مؤثر است.

آلبالو برای مقابله با بی خوابی
نتایج یک پژوهش آمریکایی از اهمیت ملاتونین موجود در آلبالو خبر می دهد. ملاتونین هورمونی است که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند. مصرف منظم آلبالو باعث مقابله با بی خوابی و تنظیم ساعات خواب می شود. محققان بر این عقیده هستند که مصرف آلبالو می تواند روشی طبیعی برای نجات مردم از مشکلات بی خوابی باشد.

سیری در دنیای ویتامینی آلبالو
آلبالو حاوی ویتامین C، ویتامین B، بتاکاروتن، فیبرهای غذایی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های فراوان است. آلبالو در مقایسه با گیلاس ویتامین C و بتاکاروتن بیشتری دارد. این میوه همچنین حاوی میزان زیادی ویتامین E است.